Skip to main content

Како себи да помогнем ако болујем од анксиозности

Како се анксиозност лечи и како себи да помогнем ако се испостави да болујем од ње

:


1. Први, корак у лечењу благих и умерених епизода анксиозности је ПСИХОТЕРАПИЈА. Крени на психотерапију. У просеку, након ШЕСТ ДО ОСАМ сусрета можеш осетити и доживети побољшање.Технике когнитивно-бихејвиоралне психотерапије су доказно ефикасне и оне су, са разлогом, прва терапијска линија у протоколима за лечење.


2. Код умерених и тешких епизода, уз психотерапију, потребно је да психијатар дода и лекове. Најчешће се користе краткотрајни анксиолитици, серотонергици или комбинација ове две врсте медикамената. Лекови су вема важни за побољшање сна, олакшавају успављивање, смањују или потпуно отклањају телесне и когнитивне непријатне симптоме анксиозности - доводе до великог олакшања.


3. Лекове треба узимати тек након прегледа психијатра и увек уз психијатрсијки надзор; никада на своју руку. Дозе и време узимања, такође, треба договорити са психијатром.


4. Уколико се преузму из адекватних извора, могу бити веома делотворне и: вежбе дисања, технике релаксације, медитација, технике ,,одлепљивања’’ од анксиозних мисли.


5. Вежбање (пливање, јога, пешачење, шетње у природи…), здрава исхрана и добра хигијена сна су база здраве физиологије, те су и нужни предуслови за смањење анксиозности.


6. Не узимај алкохол и дроге. Они одржавају и продубљују анксиозност.


7. Мање времена пред екранима и на online садржајима. То ће имати благотворни утицај на ,,спуштање брзине обртаја у телу, глави и у души’’. У третману анксиозности тај мир је неопходан.